петък, 24 юли 2015 г.

Ползите за здравето от чистия планински въздух

Няма нищо на света, което може да се сравни със свежия планински въздух. Той е абсолютното доказателство на твърдението, че най-хубавите неща не се купуват с пари. Животът в градските джунгли сред асфалт и бетон не може да предостави свежестта на планинския въздух. Ето защо, отделете си време за спокойна почивка в планината.
По дефиниция, свежият въздух е въздух, в който не се съдържа прах и вредни за здравето емисии. Съдейки от това определение, можем ясно да установим, че градският трафик, затворените шопинг центрове и прашните градове не могат да се похвалят като здравословна среда. В наши дни, дори само газовете, отделяни от превозните средства, са достатъчни, за да направят въздуха отровен. За да се насладите на свеж въздух – най-добрият избор е планината.
Контролира кръвното налягане и сърдечния ритъм
Благодарение на факта, че чистият въздух съдържа повече кислород, той спомага за регулиране на сърдечния ритъм и кръвното налягане. Това носи спокойствие на тялото и съзнанието. Излезте на разходка в гората, изпънете ръце встрани от тялото и дишайте дълбоко.
Регулира нивата на PH в тялото
Тялото на човек се нуждае от свеж въздух, за да могат клетъчните процеси да протичат правилно и безпроблемно. Нивата на PH значително намаляват, когато до клетките не достига достатъчно кислород. В резултат на това, може да се стигне до увеличаване на киселинността и заболявания. Колкото повече кислород навлиза в организма, толкова по-здрави ще бъдат всички системи в тялото и ще се поддържа отлична циркулация.
По-лесно пречистване на кръвния поток
Свежият въздух спомага за пречистването на кръвта и организма като цяло.
Засилва имунната система
Бягството в планината ви откъсва от вредните микроорганизми, движещи се в затворените пространства, особено през зимата. Разходката на свеж планински въздух, може многократно да подобри имунитета на организма. Изследванията показват, че хората, които редовно се разхождат на чист въздух, се разболяват значително по-рядко.
Пречиства белите дробове
Вдишването на свеж въздух е отличен начин да подобрите работата на белите си дробове, да увеличите разширението им и да ги пречистите.
Подобрява съня
Липсата на свеж въздух в помещението може да затрудни заспиването и да причини неспокоен сън. Кислородът е от съществена важност за добрия сън.
Свежият въздух ви прави щастливи
Чистият въздух увеличава нивата на хормона серотонин, което подобрява настроението и дава усещане за щастие.
 
източник: www.nav.bg

сряда, 22 юли 2015 г.

Лятна помощ през ваканцията - част 2

....


3. Високи градуси
Жегата буквално ви оставя без сили, а може да причини и топлинен удар. Което пък със сигурност ще провали цялата ви ваканция.
Какво да направите? Забравете за ледените напитки – те може и да създават приятно хладно усещане в устата ви, но всъщност ви загряват. Причината за това е, че на организма му е нужна енергия, за да затопли течността до температурата на тялото, а това ви сгорещява още повече. Странно, но факт – един от най-добрите начини да се охладите е като ядете пикантни храни. Те карат тялото да се поти повече, а потта е един от най-ефективните начини за охлаждане. Освен това те разширяват кръвоносните съдове, които изкарват топлината извън тялото. Доказано е също така, че широките черни дрехи са по-добрият избор в жегата, защото топлината, която абсорбират, се губи преди да достигне до кожата. Другият вариант е да потопите краката си в студена вода за около 20 мин. Това ще намали температурата на тялото с около градус и половина. Забравете обаче за студените душове – те свиват кръвоносните съдове и карат тялото да задържа топлина. А вие се стремите към точно обратното, нали?

4. Проблемен стомах
Като че ли има някакъв неписан закон стомашните разстройва да ни спохождат винаги по време на отпуск.
Какво да направите? При сериозно хранително натравяне, задължително се консултирайте с лекар. За да не се стига до там, следете стриктно от къде и какво ядете. Препоръчваме ви поне 7 дни преди да заминете да започнете да взимате пробиотици, като продължете приема им през цялата ваканция и дори седмица, след като се приберете. Освен че носят много ползи за храносмилателната система, те могат да ви предпазят и от сериозни стомашни проблеми.

5. Хапни ме тук и там
Да, говорим за неприятните ухапвания от „любимите“ ви насекоми, които без жал атакуват беззащитното ви тяло!
Какво да направите? Много изследвания доказват, че приема на витамин В1 ще ви направи по-малко атрактивни за насекомите. Когато се приема в по-големи дози, кожата започва да излъчва миризма, недоловима за човешкото обоняние, която обаче дразни жужащите вредители. Препоръчваме ви да взимате по една таблетка дневно две седмици преди отпуска, както и по време на самата почивка. Другият вариант е да заложите на класическите репеленти.

6. Лошо ми е!
Знаете ли, че на 70% от хората по света им става лошо по време на път, независимо дали са в кола, самолет, автомобил или кораб?
Какво да направите? Яжте леки храни, особено ако сте предразположени към прилошаване. Избягвайте силните парфюми, както и четенето по време на път, тъй като те също могат да ви повлияят негативно. Особено ефективен в подобни ситуации се оказва джинджифилът на таблетки. Взимайте по една капсула дневно три или четири дни преди пътуването.

Ваканционна аптечка - 4 неща, за които задължително да намерите място в куфара:
дезинфектант – ако се нараните, трябва да има с какво да дезинфекцирате раната;
лейкопласт – за да я предпазите от бактериите и пясъка;
презервативи – изключително важни, особено ако сте решили да заложите на мъжката компания;
болкоуспокояващи – винаги трябва да имате поне аналгин под ръка.

Източник: списание ELLE България
Текст Велина Василева

Лятна помощ през ваканцията - част 1

Приключенията по време на летния отпуск невинаги са романтични. Някои от тях дори могат сериозно да помрачат почивката ви. Но докато с шумните съседи и лошото хотелско обслужване, рядко можете да се справите без чужда помощ, то кризисните ситуации, свързани със здравето, можете да решите и сами, следвайки нашите съвети.



1. Огън по кожата
Болката от слънчевото изгаряне може да провали почивката до такава степен, че да мечтаете да прекарате остатъка от отпуска си в ледена вана.
Какво да направите? Забравете за киселото мляко – то съдържа млечна киселина, която само ще усили болката и беленето на кожата. Вместо това изпийте един аспирин, той ще намали възпалението и неприятните усещания. На изгорелия участък нанесете дебел слой овлажняващ крем, за предпочитане от вида after sun, тъй като тези продукти съдържат успокояващи и свиващи кръвоносните съдове съставки. Най-добре е лосионът да бъде максимално студен, затова ви препоръчваме да го държите в хладилника на мини бара. Покрийте тази импровизирана маска с прозрачно фолио или найлонова торбичка. Половин час е напълно достатъчен, за да може кремът да попие и да премахне голяма част от дискомфорта. Повторете няколко пъти за максимален ефект.

2. Страх от слънцето
Още в първия ден от ваканцията по кожата ви се поява сърбящ розов обрив? Честито – имате слънчева алергия.
Какво да направите? Ако знаете, че имате подобен проблем, ви препоръчваме седмица-две преди почивката да започнете да приемате хранителни добавки, които стимулират производството на меланин, увеличават защитните сили на кожата и повишават общия имунитет на организма. На плажа използвайте продукти, които са специално създадени за хора с фоточувствителна кожа и с висок SPF. Не забравяйте да нанасяте от тях всеки път когато излезете от водата. И все пак се опитайте да стоите по-малко под слънцето – това е най-доброто лекарство. А ако въпреки това получите обрив, използвайте антихистамини и успокояващи сърбежа кремове.

следва продължение...


вторник, 21 юли 2015 г.

В жегите - не пийте вода от пластмасови бутилки!

В жегите не е препоръчително да ползваме пластмасови бутилки, в които често доливаме вода от машината. По магазините се продават само такива, за да можем по всяко време да си набавим вода в горещините, но те са потенциално опасни. Това твърди кардиологът доц. Сотир Марчев пред Нова тв. Той изтъкна, че хубаво да си носим стъклени бутилки, които не отделят токсични вещества при покачване на градусите.


Стъклените бутилки се мият и могат да се ползват многократно, а освен това ще запазят водата чиста. Такива може да оставим и в колите си, в които често забравяме пластмасови и пием течността от тях дори след престой от няколко дни, което е вредно.


Според нов доклад на Световната здравна организация ще бъдем жертви на все по-големи жеги, обясни Марчев.


В тези горещи дни трябва да се обличаме в светли дрехи, направени от леки и проветливи материи. Изкуствените тъкани задържат топлината, докато памучните не, каза специалистът.


Да се пият вода и плодови сокове да. Не е разумно да се ползват кафе, чай и алкохол. Когато излизаме, трябва да сме с шапки с козирка, каза още кардиологът.


Хората подценяват горещините, но в жегите умират много повече хора, отколкото например в земетресение. Застрашени от горещините са възрастните хора, които често живеят сами, далеч от близките си. В тази връзка кардиологът посъветва да звъним поне по един ден на такива роднини, за да им напомняме да приемат повече течности и да се уверим, че са добре. Малките деца са рискова група също, защото имат малки тела – съответно – малък резерв на вода, допълни доц. Сотир Марчев.

Източник:standartnews.com