вторник, 13 януари 2015 г.

Храни за силен имунитет


През зимата, както и през ранната пролет, организмът е силно чувствителен на влиянието на околната среда. През студеното полугодие имунната система се нуждае от допълнително поддържане и хранене, тъй като организмът е подложен системно на атаки на патологични микроорганизми, неблагоприятни климатични условия, липса на витамини в храната и изостряне на хронични заболявания. За признак на слаб имунитет се смята честото боледуване от простудни заболявания (повече от 4-6 пъти на година), рецидиви на хронични заболявания като херпес, стоматит, бронхит и други, както и бърза умора, поява на алергии и емоционална лабилност. На първо време трябва да се осигурят на организма вещества, които ще подпомогнат имунната система да функционира пълноценно. В полза на имунната система е да се консумират зеленчуци и плодове преди хранене. Без наличието на друга храна в храносмилателната система, витамините и останалите полезни вещества се усвоят по-ефективно. Подходящи храни за подкрепа на имунната система и възстановителните процеси са храните и напитките с антиоксидантно действие, които включват повечето плодове и зеленчуци,особено тези с тъмнозелен, червен и оранжев цвят. Препоръчителното количество е поне по 400 г на ден.
олезни са и други растителни храни като чесън, кромид и праз лук, съдържащи сулфиди, съединения на сярата, които не само засилват имунитета, но и потискат растежа на микробите и намаляват възпалителните процеси.



За да се образуват тези съединения, е необходимо чесънът да се нареже и смачка, лукът и праз лукът да се нарежат и да постоят известно време. Тогава от тях се отделят ензими, които водят до образуването на активните вещества, полезни за имунитета.

Киселото мляко е друг ценен хранителен продукт, който ежедневно трябва да присъства в менюто ни. Полезните му свойства се дължат на съдържанието на пробиотици, които подпомагат за поддържането на здрава и силна имунна система.

Живите млечни бактерии, съдържащи се в млякото, са мощно оръжие за подкрепа на имунната защитна бариера на червата.

Животинските храни, богати на висококачествени белтъци са месото, рибата, млякото и млечните продукти и яйцата, а бобовите храни и ядките са растителни продукти, богати на белтъци. Добре е да консумираме ежедневно поне един представител от белтъчните храни, както за възстановяване на белтъчните загуби, така и за подкрепа на имунитета.



Тиквените семки са препоръчителни, тъй като са с богато съдържание на цинк, който помага на белите кръвни клетки в борбата с болестта. Селенът е друго хранително вещество, което предпазва клетките от уврежданията, които свободните радикали нанасят, а също така подобрява и имунната система. Отличен източник на селен е риба тон.


Други храни, които не бива да пренебрегвате през този период от годината, са гъбите и сладките картофи. Гъбите съдържат бета глюкани, които са изключително полезни на организма в борбата с инфекциите. Сладките картофи, от друга страна, са богати на витамин А, който елиминира свободните радикали, отслабващи имунната система.

Препоръчително е в храненето да се включва пълнозърнест хляб и пълнозърнести макаронени изделия, които са богати на минерали и витамини, а също и на полезните за здравето растителни влакнини.

Друго изключително полезно средство срещу вредите, които свободните радикали нанасят, е зеленият чай. Той има невероятни антиоксидантни свойства, които елиминират вредителите.

Прочети още на: http://www.puls.bg/health/food/news_18690.html
олезни са и други растителни храни като чесън, кромид и праз лук, съдържащи сулфиди, съединения на сярата, които не само засилват имунитета, но и потискат растежа на микробите и намаляват възпалителните процеси.



За да се образуват тези съединения, е необходимо чесънът да се нареже и смачка, лукът и праз лукът да се нарежат и да постоят известно време. Тогава от тях се отделят ензими, които водят до образуването на активните вещества, полезни за имунитета.

Киселото мляко е друг ценен хранителен продукт, който ежедневно трябва да присъства в менюто ни. Полезните му свойства се дължат на съдържанието на пробиотици, които подпомагат за поддържането на здрава и силна имунна система.

Живите млечни бактерии, съдържащи се в млякото, са мощно оръжие за подкрепа на имунната защитна бариера на червата.

Животинските храни, богати на висококачествени белтъци са месото, рибата, млякото и млечните продукти и яйцата, а бобовите храни и ядките са растителни продукти, богати на белтъци. Добре е да консумираме ежедневно поне един представител от белтъчните храни, както за възстановяване на белтъчните загуби, така и за подкрепа на имунитета.



Тиквените семки са препоръчителни, тъй като са с богато съдържание на цинк, който помага на белите кръвни клетки в борбата с болестта. Селенът е друго хранително вещество, което предпазва клетките от уврежданията, които свободните радикали нанасят, а също така подобрява и имунната система. Отличен източник на селен е риба тон.


Други храни, които не бива да пренебрегвате през този период от годината, са гъбите и сладките картофи. Гъбите съдържат бета глюкани, които са изключително полезни на организма в борбата с инфекциите. Сладките картофи, от друга страна, са богати на витамин А, който елиминира свободните радикали, отслабващи имунната система.

Препоръчително е в храненето да се включва пълнозърнест хляб и пълнозърнести макаронени изделия, които са богати на минерали и витамини, а също и на полезните за здравето растителни влакнини.

Друго изключително полезно средство срещу вредите, които свободните радикали нанасят, е зеленият чай. Той има невероятни антиоксидантни свойства, които елиминират вредителите.

Прочети още на: http://www.puls.bg/health/food/news_18690.html
Полезни са и други растителни храни като чесън, кромид и праз лук, съдържащи сулфиди, съединения на сярата, които не само засилват имунитета, но и потискат растежа на микробите и намаляват възпалителните процеси. За да се образуват тези съединения, е необходимо чесънът да се нареже и смачка, лукът и праз лукът да се нарежат и да постоят известно време. Тогава от тях се отделят ензими, които водят до образуването на активните вещества, полезни за имунитета. Киселото мляко е друг ценен хранителен продукт, който ежедневно трябва да присъства в менюто ни. Полезните му свойства се дължат на съдържанието на пробиотици, които подпомагат за поддържането на здрава и силна имунна система. Живите млечни бактерии, съдържащи се в млякото, са мощно оръжие за подкрепа на имунната защитна бариера на червата. Животинските храни, богати на висококачествени белтъци са месото, рибата, млякото и млечните продукти и яйцата, а бобовите храни и ядките са растителни продукти, богати на белтъци.
Добре е да консумираме ежедневно поне един представител от белтъчните храни, както за възстановяване на белтъчните загуби, така и за подкрепа на имунитета. Тиквените семки са препоръчителни, тъй като са с богато съдържание на цинк, който помага на белите кръвни клетки в борбата с болестта.
Селенът е друго хранително вещество, което предпазва клетките от уврежданията, които свободните радикали нанасят, а също така подобрява и имунната система. Отличен източник на селен е риба тон. Други храни, които не бива да пренебрегвате през този период от годината, са гъбите и сладките картофи. Гъбите съдържат бета глюкани, които са изключително полезни на организма в борбата с инфекциите. Сладките картофи, от друга страна, са богати на витамин А, който елиминира свободните радикали, отслабващи имунната система. Препоръчително е в храненето да се включва пълнозърнест хляб и пълнозърнести макаронени изделия, които са богати на минерали и витамини, а също и на полезните за здравето растителни влакнини. Друго изключително полезно средство срещу вредите, които свободните радикали нанасят, е зеленият чай. Той има невероятни антиоксидантни свойства, които елиминират вредителите.

източник: www.puls.bg

олезни са и други растителни храни като чесън, кромид и праз лук, съдържащи сулфиди, съединения на сярата, които не само засилват имунитета, но и потискат растежа на микробите и намаляват възпалителните процеси.



За да се образуват тези съединения, е необходимо чесънът да се нареже и смачка, лукът и праз лукът да се нарежат и да постоят известно време. Тогава от тях се отделят ензими, които водят до образуването на активните вещества, полезни за имунитета.

Киселото мляко е друг ценен хранителен продукт, който ежедневно трябва да присъства в менюто ни. Полезните му свойства се дължат на съдържанието на пробиотици, които подпомагат за поддържането на здрава и силна имунна система.

Живите млечни бактерии, съдържащи се в млякото, са мощно оръжие за подкрепа на имунната защитна бариера на червата.

Животинските храни, богати на висококачествени белтъци са месото, рибата, млякото и млечните продукти и яйцата, а бобовите храни и ядките са растителни продукти, богати на белтъци. Добре е да консумираме ежедневно поне един представител от белтъчните храни, както за възстановяване на белтъчните загуби, така и за подкрепа на имунитета.



Тиквените семки са препоръчителни, тъй като са с богато съдържание на цинк, който помага на белите кръвни клетки в борбата с болестта. Селенът е друго хранително вещество, което предпазва клетките от уврежданията, които свободните радикали нанасят, а също така подобрява и имунната система. Отличен източник на селен е риба тон.


Други храни, които не бива да пренебрегвате през този период от годината, са гъбите и сладките картофи. Гъбите съдържат бета глюкани, които са изключително полезни на организма в борбата с инфекциите. Сладките картофи, от друга страна, са богати на витамин А, който елиминира свободните радикали, отслабващи имунната система.

Препоръчително е в храненето да се включва пълнозърнест хляб и пълнозърнести макаронени изделия, които са богати на минерали и витамини, а също и на полезните за здравето растителни влакнини.

Друго изключително полезно средство срещу вредите, които свободните радикали нанасят, е зеленият чай. Той има невероятни антиоксидантни свойства, които елиминират вредителите.

Прочети още на: http://www.puls.bg/health/food/news_18690.html

Очакваме грипна вълна от мутирал вирус в края на януари


Един от трите очаквани грипни щама за този сезон е мутирал. Ваксината няма да бъде ефективна срещу него. 
Става дума за щама А H3N2 (“Тексас”). Вирусът “Тексас”, който разболява в Северна Америка, се оказва различен от вложения в противогрипните ваксини за този сезон. 

Данни от САЩ показали, че 60% от изследваните проби с вируса “Тексас” не съвпадат с щама от ваксините. Това съобщи държавният здравен инспектор д-р Ангел Кунчев пред “24 часа”.
Все още не може да се каже дали този вирус ще е водещият за грипната епидемия в Европа и у нас, но е много вероятно. Промяната в него означава, че дори и преболедувалите от такъв грип миналата зима няма да са защитени. При среща с мутиралия вирус те вероятно ще се заразят, но е възможно да боледуват в по-лека форма и без усложнения.
За този сезон на грипа се очакват между 300 и 900 хил. болни. Засега не може да се каже дали епидемията ще бъде интензивна, както миналата година, каза още д-р Кунчев.
Показателен ще бъде стартът и начинът на протичане на епидемията в западните части на Европа, откъдето обичайно тръгва вълната. Заболеваемостта у нас е 109 на 10 000 души при епидемични стойности над 200 на 10 000.
Очаква се старт на грипната вълна към края на януари. 

Подготовката за епидемията изисква грижа за имунитета, обясняват лекари. Препоръчва се всекидневен прием на достатъчни дози витамин С, цинк, селен, витамин D, които имат ключово значение за имунитета. Защитата на организма се нуждае и от качествени протеини. Често миене на ръцете с топла вода и сапун и обтриване с мокри кърпи на спиртна основа, когато сме навън, са други важни мерки за защита от грип. Кихането трябва да става в носна кърпичка, струпването на много хора в затворени помещения трябва да се избягва, а при увеличаване на болните е добре да се носи маска на носа и устата.

източник: www.healthy.actualno.com

четвъртък, 8 януари 2015 г.

Най-честите здравни цели през новата година


Много хора имат навика да гледат на новата година като на възможност да се променят и да започнат на чисто, затова си правя списъци с цели, които да преследват. Вижте най-честите здравни цели, които хората си поставят през новата година.
Ще отслабна
Целта с промяната на теглото не е само естетичен характер. Промяната на хранителния режим и отказването от вредните храни ще доведе също до прочистване на организма от токсини и подобряване на обмяната на веществата. Не забравяйте обаче да бъдете реалисти, когато си поставяте тази цел.
Ще спра цигарите
Отказването на цигарите е истинско предизвикателство за пристрастените към никотина. И ако думите "от утре спирам да пуша" някак не звучат достатъчно убедително и мотивиращо, много хора намират началото на новата година за подходящо време да започнат на чисто.
Ще намаля стреса
Стресът и претоварването са сред най-подценяваните фактори, които влияят на здравето ни. На пръв поглед няколко часа повече работа или предване на проект в последния момент не изглеждат притеснително, но натрупването на подобни активности води до преумора, депресия, проблеми с метаболизма и други. Затова повечето хора се заричат, че след 31ви декември ще променят навиците си.
Ще се движа повече
Ще стоя прав в градския транспорт, няма да ползвам асансьора, ще започна да ходя на фитнес, ще бягам сутрин в парка, ще карам колело през почивните дни, ще ходя пеша до работа - това са само част от най-срещаните "обещания" за повече движение, които хората дават в навечерието на новата година.
Ще ходя на профилактични прегледи
"Щом нищо не ме боли, значи няма нужда да ходя на лекар" - така разсъждават повечето хора. Истината обаче е, че има заболявания, чиито симптоми не са толкова явно изявени. Други пък могат да бъдат предотвратени, ако лекарите забележат, че сте предразположени към тях. Затова е добре да се правят профилактични прегледи веднъж или два пъти годишно.
Ще спя повече
Човек се нуждае от минимум 7 часа спокоен сън, за да може организмът му да отпочине и да се зареди с енергия за следващия ден. Освен това сънят между 22 и 24ч е най-здравословен и дълбок, затова късното лягане не е препоръчително. И тъй като недоспиването е сред най-често срещаните проблеми, в навечерието на новата година си обещаваме, че вече няма да е така.
Ще пия повече вода
За да бъде организмът достатъчно хидратиран, да се радвате на здрава и красива кожа, както и за да може процесите в тялото да се "движат по график", трябва да пиете поне по 2 литра вода на ден. Но улисани в работата, често хората забравят за този съвет. През новата година започнете да носите на работното място по една голяма бутилка с вода и си поставете за цел да я изпиете до края на деня.

източник: www.zdrave.rozali.com