сряда, 9 септември 2015 г.

Подгответе организма за преход към есента - част 1


Есента вече дойде и организмът отново е изправен пред стреса от смяната на сезоните. По-хладното време, по-дългите нощи и липсата на достатъчно слънчева светлина помрачават настроението ни. Тялото преминава през етап на приспособяване и в началото на октомври организмът трябва да започне да превключва бавно на зимен режим.
За да се преборим със стреса от смяната на топлото лято с хладната есен, специалистите препоръчват да следваме няколко прости съвета, които значително ще подобрят тонуса и настроението ни. На първо място през есента е добре сутрин да се похапват 1-2 парченца натурален шоколад. Той съдържа микроелементи и витамин Е, които повишават настроението и физическата активност, както и полифеноли, които предпазват сърцето.

Контрастен душ и ходене
Контрастният душ също е една страхотна възможност да помогнем на тялото да реагира на промяната на температурата навън.
Организмът, който е свикнал с късното ставане и лягане през лятото, "отговаря" на смяната на часовника. Контрастният душ възвръща скоростта на обменните процеси, сутрин тонизира, а вечер прави съня по-спокоен. Освен това е добре всеки ден да се ходи по 2 километра. "Ако искате да накарате организма си да изработва енергия, трябва да го накарате първо да я изразходва", казват специалистите.

Масаж и сол
Масажът на стъпалата е вълшебна техника за тонизиране през есента. Върху тях има стотици точки, които са свързани с вътрешните органи. Разтривайте крачетата всяка сутрин в продължение на 10-15 минути - това ще се отрази благотворно на настроението и работоспособността, казват лекарите.
В периода на преход от лято към зима е добре да се употребява само йодирана сол. Тя помага на щитовидната жлеза, която пък е отговорна физическата и умствената активност да са на ниво.

Личен лекар

Не забравяйте профилактичен преглед при Вашия личен лекар! Смяната на сезона е чувствителен период за тялото Ви и то се нуждае от грижа и профилактика.

източник: www. novinar.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар